Transzferár nyilvántartás

Transzferár nyilvántartás készítése a magyar előírások szerint

Transzferár-nyilvántartás készítése a magyar előírások szerint

A transzferár-nyilvántartás elkészítése nem csupán törvényi kötelezettség, hanem egyúttal lehetőség is a vállalatok számára: segítségével bemutathatóak azok a gazdasági és piaci körülmények, amelyek alátámasztják a kapcsolt vállalkozások közötti árképzést. Ugyanakkor a dokumentációs kötelezettség jelentős adminisztratív terhet ró a társaságokra, és a szabályozás folyamatos változása miatt kiemelt figyelmet igényel.

 

Szolgáltatásunk keretében vállaljuk:

  • a meglévő transzferár-nyilvántartások szakszerű felülvizsgálatát,
  • új dokumentációk elkészítését a hatályos magyar jogszabályok, valamint az OECD transzferár irányelvek figyelembevételével,
  • a vállalat által alkalmazott árképzési gyakorlat áttekintését, véleményezését, kockázatok feltárását,
  • javaslattételt az esetlegesen azonosított problémák megoldására.
  • Több éves adóhatósági ellenőrzési tapasztalatunkra építve személyre szabott, iparági sajátosságokat figyelembe vevő megközelítést alkalmazunk.

Miért fontos a megfelelő transzferár-dokumentáció?

  1. Fokozódó transzferár büntetések
    A transzferár-nyilvántartási kötelezettségek megszegése súlyos bírságokat vonhat maga után. A 2022-es jogszabályváltozások nyomán a mulasztási bírság maximális mértéke hiányzó vagy hiányos nyilvántartás esetén elérheti az 5 millió forintot, ismételt esetben akár 10 millió forintot is.
  2. Gyakoribb és szigorúbb ellenőrzések
    Tapasztalataink szerint a NAV egyre gyakrabban és részletesebben vizsgálja a transzferárakat a megfelelő dokumentáció megléte ezért nem csak megfelelési, hanem kockázatcsökkentő eszköz is.
  3. Adatszolgáltatási kötelezettség
    A transzferár dokumentáció készítésére kötelezettek vállalkozásoknak a társasági adóbevallás részeként ügylet-szintű adatokat is kell szolgáltatni. Ilyen többek között a kapcsolt felekkel lebonyolított ügyletek volumene, az alkalmazott transzferárazási módszer, az adatbázis-kutatások eredményei és az alkalmazott árak.

Miért válassza a Central Audit Consulting adótanácsadó csapatát?

Szakértői csapatunk naprakész ismeretekkel és gyakorlati tapasztalattal segíti ügyfeleinket a transzferár-nyilvántartási kötelezettségek hatékony és jogszabálynak megfelelő teljesítésében.

Célunk, hogy ügyfeleink biztonságban és felkészülten nézhessenek szembe egy esetleges adóhatósági vizsgálattal.

További transzferár szolgáltatásaink

Piaci jövedelmezőség vizsgálata

A rendelkezésünkre álló adatbázisok és adóhatósági tapasztalatainkon alapuló keresési stratégiák segítségével a Central Audit vállalja a szokásos piaci ártartomány meghatározását egy adott országra vagy régióra vonatkozóan, akár több évre visszamenőleg. A dokumentációk összeállítása során nemzetközileg elismert adatbázisokat használunk, mint például a TP Catalyst, a Royalty Source.
Tovább a szolgáltatáshoz…

Fődokumentáció (Master File) elkészítése

A Central Audit szolgáltatásai közé tartozik a társaság központi transzferár-nyilvántartásának elkészítése az irányadó nemzetközi irányelvek és követelmények szerint.
Tovább a szolgáltatáshoz…

Üzleti fókusz

Könyvvizsgálat
Számviteli tanácsadás
Pénzügyi átvilágítás
Vállalatértékelés
Adótanácsadás
Transzferár
szolgáltatások

Speciális minősítések

IFRS
Befektetési vállalkozási
Pénzügyi intézményi
Pénztári
Fenntarthatósági
Kibocsátói

Iparági fókusz

Autóipar
Kereskedelem
Termelés/Gyártás
Ingatlankezelés
Nonprofit szervezetek
Szolgáltatás
Pénzügyi vállalkozások