Transzferár nyilvántartás
Transzferár nyilvántartás készítése a magyar előírások szerint
Transzferár-nyilvántartás készítése a magyar előírások szerint
A transzferár-nyilvántartás elkészítése nem csupán törvényi kötelezettség, hanem egyúttal lehetőség is a vállalatok számára: segítségével bemutathatóak azok a gazdasági és piaci körülmények, amelyek alátámasztják a kapcsolt vállalkozások közötti árképzést. Ugyanakkor a dokumentációs kötelezettség jelentős adminisztratív terhet ró a társaságokra, és a szabályozás folyamatos változása miatt kiemelt figyelmet igényel.
Szolgáltatásunk keretében vállaljuk:
- a meglévő transzferár-nyilvántartások szakszerű felülvizsgálatát,
- új dokumentációk elkészítését a hatályos magyar jogszabályok, valamint az OECD transzferár irányelvek figyelembevételével,
- a vállalat által alkalmazott árképzési gyakorlat áttekintését, véleményezését, kockázatok feltárását,
- javaslattételt az esetlegesen azonosított problémák megoldására.
- Több éves adóhatósági ellenőrzési tapasztalatunkra építve személyre szabott, iparági sajátosságokat figyelembe vevő megközelítést alkalmazunk.
Miért fontos a megfelelő transzferár-dokumentáció?
- Fokozódó transzferár büntetések
A transzferár-nyilvántartási kötelezettségek megszegése súlyos bírságokat vonhat maga után. A 2022-es jogszabályváltozások nyomán a mulasztási bírság maximális mértéke hiányzó vagy hiányos nyilvántartás esetén elérheti az 5 millió forintot, ismételt esetben akár 10 millió forintot is. - Gyakoribb és szigorúbb ellenőrzések
Tapasztalataink szerint a NAV egyre gyakrabban és részletesebben vizsgálja a transzferárakat a megfelelő dokumentáció megléte ezért nem csak megfelelési, hanem kockázatcsökkentő eszköz is. - Adatszolgáltatási kötelezettség
A transzferár dokumentáció készítésére kötelezettek vállalkozásoknak a társasági adóbevallás részeként ügylet-szintű adatokat is kell szolgáltatni. Ilyen többek között a kapcsolt felekkel lebonyolított ügyletek volumene, az alkalmazott transzferárazási módszer, az adatbázis-kutatások eredményei és az alkalmazott árak.
Miért válassza a Central Audit Consulting adótanácsadó csapatát?
Szakértői csapatunk naprakész ismeretekkel és gyakorlati tapasztalattal segíti ügyfeleinket a transzferár-nyilvántartási kötelezettségek hatékony és jogszabálynak megfelelő teljesítésében.
Célunk, hogy ügyfeleink biztonságban és felkészülten nézhessenek szembe egy esetleges adóhatósági vizsgálattal.
További transzferár szolgáltatásaink
Piaci jövedelmezőség vizsgálata
A rendelkezésünkre álló adatbázisok és adóhatósági tapasztalatainkon alapuló keresési stratégiák segítségével a Central Audit vállalja a szokásos piaci ártartomány meghatározását egy adott országra vagy régióra vonatkozóan, akár több évre visszamenőleg. A dokumentációk összeállítása során nemzetközileg elismert adatbázisokat használunk, mint például a TP Catalyst, a Royalty Source.
Tovább a szolgáltatáshoz…
Fődokumentáció (Master File) elkészítése
A Central Audit szolgáltatásai közé tartozik a társaság központi transzferár-nyilvántartásának elkészítése az irányadó nemzetközi irányelvek és követelmények szerint.
Tovább a szolgáltatáshoz…
Üzleti fókusz
Könyvvizsgálat
Számviteli tanácsadás
Pénzügyi átvilágítás
Vállalatértékelés
Adótanácsadás
Transzferár
szolgáltatások
Speciális minősítések
IFRS
Befektetési vállalkozási
Pénzügyi intézményi
Pénztári
Fenntarthatósági
Kibocsátói
Iparági fókusz
Autóipar
Kereskedelem
Termelés/Gyártás
Ingatlankezelés
Nonprofit szervezetek
Szolgáltatás
Pénzügyi vállalkozások